Razvoj turizma v Primorsko-notranjski regiji
Na včerajšnji novinarski konferenci je bila javnost seznanjena z aktivnostmi, ki jih izvaja RDO Postojnska jama- Zeleni kras – krovna regionalna organizacija, ki od septembra 2013 v okviru Regionalne razvojne agencije Zeleni Kras, pokriva področje turizma v Primorsko-notranjski regiji.
Odzivi regionalnega turističnega gospodarstva in statistični kazalci kažejo na korake v pravo smer. Naša regija ima nedvomno določene prednosti, ki so za turiste ključnega pomena. Destinacija Zeleni kras se od drugih destinacij razlikuje po izjemnih pojavih naravne dediščine, torej kraških pojavih (podzemnih jamah, čudovitih presihajočih jezerih). Teh pojavov druge destinacije nimajo. Pomembna je povezava le-teh z razvojen eko turizma, kar pomeni eko nastanitve, predvsem na podeželju. Narava v naši regiji omogoča torej obiskovalcu številne možnosti in sicer aktivnosti v naravi kot so sprehodi, kolesarjenje, pohodništvo, tudi jamski treking in podobno.
Glavno področje delovanja RDO je promocija, ki se izvaja v okviru aktivnosti na sejmih tako doma kot v tujini, letos celo razširjena na severni del Italije ter avstrijski trg. Aktivno poteka tudi spletno obveščanje in posodobitve ter iskanje priložnosti za umestitev naše lokalne ponudbe v čim več primernih turističnih publikacij, portalov in promocijskih materialov. Pomemben segment je še delo s ponudniki, izpopolnjevanje njihovega znanja tujih jezikov, promocijskih aktivnosti, komunikacijskih in drugih veščih ter znanja, saj je človeški faktor v turizmu izjemnega pomena. Tega se zavedajo tudi sami ponudniki, ki jih je v okviru RDO članstva že 85.
Pomembni kazalci, ki kažejo, da je tovrsten način usmerjanja in kontinuiranega dela na področju turizma smiseln, so učinki, ki so se potrdili že v prvem letu, odkar turizem na regionalni ravni upravlja RDO Postojnska jama – Zeleni kras. Veča se prepoznavnost destinacije, zaupanje in povezovalnost ponudnikov v regiji, pomembni pa so tudi vsi novi produkti in novosti, ki so se na podlagi tega delovanja vzpostavile v zadnjem letu (Muzej krasa, Celovita ureditev kompleksa Park vojaške zgodovine, nov degustacijski center na domačiji Smrekar v Grobiščah, Hiša izročila s programom kulturne dediščine v Cerknici, gostinski lokal z nastanitvami Snežniške pristave, glamping ob Bloškem jezeru …).
V letu 2014 je bilo po ocenah v celotni regiji 70.000 nočitev, kar nakazuje 12% porast le teh v primerjavi z letom 2013. Turisti v naši regiji podaljšujejo svoj čas bivanja in si ob enkratnem obisku ogledajo večje število znamenitosti. Njihovi obiski se vršijo večinoma med vikendi in so najpogostejši med aprilom in oktobrom. Turisti prihajajo povečini iz zahodne Evrope (Italija, Avstrija, Nemčija, Beneluks, Nemčija), sodijo v populacijo ljudi srednje generacije.
Tako kot drugje, zadnja leta tudi pri nas turiste vse bolj pritegne kulinarična ponudba. V regiji imamo kar nekaj ponudnikov, ki ponujajo posebne kulinarične užitke in doživetja ter posebnosti. Turisti lahko pri nas na primer poskusijo medveda, tradicionalni krompir v zevnici, domače pridelane proizvode, govedo angus in še mnogo drugega.