Obeležujemo evropski dan številke 112
Danes, 11. februarja, obeležujemo evropski dan številke 112, ki je namenjen ozaveščanju o enotni evropski številki (112) za klic v sili, obenem pa je tudi priložnost za priznanje vseh, ki prispevajo k delovanju evropske verige služb za pomoč. Iskreno se zahvaljujemo operaterjem v centrih za obveščanje, reševalnim enotam ter vsem, ki so del verige služb za pomoč v Sloveniji in cenimo vašo predanost in požrtvovalnost pri reševanju ljudi, živali in premoženja.
Na številko 112 lahko kadarkoli (24 ur dnevno, vse dni v letu) brezplačno pokličemo v katerikoli državi Evropske unije, s stacionarnega ali z mobilnega telefona, pošljemo kratko sporočilo (SMS) ali posredujemo besedilni klic preko sistema WAP 112. Posredovanje kratkega sporočila (SMS) in besedilnega klica preko sistema WAP 112 sta namenjena tudi gluhim in naglušnim osebam. Omogočen je tudi klic v sili na območju s slabim signalom.
Regijski centri za obveščanje lani prejeli največ klicev v zadnjih petih letih
Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje je objavila statistiko klicev v vse Regijske centre za obveščanje (ReCO) v letu 2023. Po zadnjih nerevidiranih podatkih je bilo prejetih 705.989 telefonskih klicev. Najvišje število klicev, ki so jih zabeležili v eni uri, je 2.345. Dne 4. avgusta 2023 so zabeležili rekordnih 13.789 klicev v enem dnevu, kar predstavlja najvišje število klicev v enem samem dnevu.
V letu 2023 so Regijski centri za obveščanje zabeležili porast klicev v primerjavi z letom 2022, in to kar za 23,5 odstotkov več. Vsak klic na številko 112 pomeni aktiviranje predvidenih reševalnih enot oziroma intervencijo. Kot že vrsto let, je najpogostejši razlog za klic potreba po nujni medicinski pomoči.
Letno število dohodnih klicev po Regijskih centrih za obveščanje in po vrstnem redu: Ljubljana (172.390), Celje (95.768), Maribor (84.680), Kranj (64.457), Koper (47.228), Nova Gorica (38.328), Novo mesto (36.182), Murska Sobota (35.543), Postojna (31.162), Brežice (29.755), Ptuj (26.000), Slovenj Gradec (25.874) in Trbovlje (17.361).
Največje število dohodnih klicev v enem dnevu so zabeležili po posameznem Regijskem centru za obveščanje in vrsti dogodka (naravna in/ali druga nesreča; večje število klicev krajanov zaradi drugih vzrokov/več različnih dogodkov) : ReCO Ljubljana (dne 4.8.2023, 4.462 klicev, dogodek: poplave), ReCO Celje (dne 19.7.2023, 2.662 klicev, dogodek: neurje), ReCO Maribor (dne 25.7.2023, 1.498 klicev, dogodek: poplave), ReCO Kranj (dne 4.8.2023, 3.149 klicev, dogodek: poplave), ReCO Koper (dne 28.8.2023, 1.714 klicev, dogodek neurje), ReCO Brežice (dne 13.7.2023, 547 klicev, dogodek: neurje), ReCO Ptuj (dne 19.7.2023, 446 klicev, dogodek: neurje), ReCO Novo mesto (dne 18.7.2023, 573 klicev, dogodek: neurje), ReCO Murska Sobota (dne 13.7.2023, 1.377 klicev, dogodek: neurje), ReCO Nova Gorica (dne 18.7.2023, 646 klicev, dogodek: neurje), ReCO Postojna (dne 5.7.2023, 754 klicev), ReCO Slovenj Gradec (dne 4.8.2023, 1.701 klicev, dogodek: poplave) in ReCO Trbovlje (dne 16.1.2023, 169 klicev, dogodek: snegolom).
Vir: URSZS