Seznanitev občinskega sveta Občine Pivka s Strategijo razvoja turizma destinacije Zeleni kras
Občinski svet Občine Pivka se je na današnji seji seznanil z glavnimi poudarki Strategije razvoja turizma v destinaciji Zeleni kras, ki sloni na petih glavnih stebrih delovanja: regijski produkti in sistemska podpora obiskovalcem, sodelovanje z deležniki v destinaciji, sistemska podpora turističnim ponudnikom, znamka Zeleni kras in trženje ter prodaja. Osnovni produkti destinacije so kulinarika, doživetja narave, aktivnosti na prostem in krožna potovanja. Pri RRA Zeleni kras so se v preteklih letih najbolj osredotočali na razvoj doživetij narave, pri katerih so prevladovali elementi narave, gozd, živali in kras. Novo oblikovanje turistične ponudbe regije (pozicioniranje) bo znova vključevalo pomen njene strateške lege in združevalo tri elemente (gozdnati) kras, strateško lego in trajnostni razvoj. V prihodnjih petih letih bodo večjo pozornost namenili podpori turističnemu sektorju, je povedal Dejan Iskra, vodja RDO Postojnska jama-Zeleni kras.
Doživetja narave bodo skušali nadgraditi z novimi trajnostnimi rešitvami, ki bodo povečevale dodano vrednost tega produkta in zagotavljale ravnovesje med uporabo in ohranjanjem narave. Nadaljevali bodo s trženjem programa Explore the Wondernature, ki je edinstven program raziskovanja in spoznavanja naravnih čudes kraške Slovenije, ter na ta način okrepili sodelovanje sosednjimi regijami in pokrajinami.
Aktivnosti na prostem bodo še naprej razvijale pohodništvo in kolesarstvo v povezavi z obiski zanimivosti ob poti, pri čemer bo Regijska destinacijska organizacija poskrbela za zagotavljanje dodatnih storitev, namenjenih kolesarjem in pohodnikom v zasebnem sektorju. Več pozornosti bodo namenili jamskemu trekingu in daljinskim pohodniškim potem.
Koncept produkta kulinarika temelji na stiku različnih kulinaričnih tradicij, ki izhajajo iz strateške lege regije, in pomeni nadgrajeno ponudbo vsakdanjih domačih jedi z uporabo lokalnih in sezonskih sestavin.
Produkt krožna potovanja združuje naravne in kulturne ikone Zelenega krasa – jame in jezera na eni strani ter gradove in inovativne muzeje na drugi strani. Cilj programa je na ponudbo obiska turističnih znamenitosti, ki so že prepoznane v svetovnem in nacionalnem merilu, vezati doživetja, ki sama po sebi niso motiv za prihod, omogočajo pa podaljšanje obiska v regiji.
Med pomembnejšimi aktivnostmi v prihodnjih petih letih izpostavljajo aktivnosti na področju podpore turističnemu sektorju:
-medpodjetniško tržnico lokalnih ponudnikov,
-individualno podporo in svetovanja,
-organizacijo kulinaričnih dogodkov v regiji,
-sezonske degustacije,
-podporo pri razvoju namestitvenih kapacitet in infrastrukturne nadgradnje točk za obiskovalce v naravi,
-specializacijo namestitvenih obratov za pohodništvo in kolesarstvo,
-promocijske akcije z regijskimi karticami in
-povezovanje s Krasom, Vipavsko dolino in ostalimi destinacijami v naši bližini.
Med ukrepi za podporo turističnemu gospodarstvu izpostavljajo izobraževanja in svetovanja turističnim ponudnikom iz regije.
Strategija določa tudi ukrepe za izboljšanje sodelovanja Regijske destinacijske organizacije z občinskimi TICi ter povezovanja s sorodnimi destinacijami in organizacijami na nacionalni ravni (Slovenska turistična organizacija in MGTŠ).
Na področju regijskega sodelovanja je med prioritetami:
-izvajanje Zelene sheme slovenskega turizma,
-uskladitve programov dela s TIC,
-digitalizacija ponudbe Zelenega krasa,
-izobraževanja za turistične ponudnike ter
-sodelovanje z regijskimi podpornimi ustanovami (Podjetniški inkubator Postojna, AJPES, Fakultete in srednje šole za turizem…
Zastavljeni viziji sledijo tudi ključni kazalniki, ki vključujejo:
-prihode in nočitve izven glavne turistične sezone,
-dvig števila nosilcev trajnostnih znakov ali drugih certifikatov,
-vključitev kulinaričnih ponudnikov v prepoznane kulinarične izbore (Michelin, Gault&Millau, Teden restavracij…)
-število specializiranih namestitvenih obratov,
-višjo dodano vrednost na zaposlenega v panogi gostinstvo in turizem ter
-daljšo povprečno dobo bivanja v destinaciji.