Rožnati oktober – mednarodni mesec osveščanja o raku dojk
V Združenju Europa Donna Slovenija že tradicionalno obeležujejo rožnati oktober, mednarodni mesec osveščanja o raku dojk, in slovensko javnost osveščajo o pomenu zdravega načina življenju in zgodnjega odkrivanja. Rak dojk je eden najpogostejših rakov pri ženskah, za njim pa lahko zbolijo tudi moški. V Sloveniji vsako leto za rakom dojk zboli več kot 1.500 oseb. Rak dojk je dobro ozdravljiv, če je odkrit dovolj zgodaj, umrljivost se počasi zmanjšuje predvsem na račun zgodnjega odkrivanja ter vsakemu posamezniku prilagojenega zdravljenja.
Kaj lahko vsaka ženska naredi zase?
Pomembno je, da skrbimo za zdrav življenjski slog. Pomembno je, da jemo raznoliko in zdravo hrano, da opustimo nezdrave navade in razvade, da vzdržujemo primerno telesno maso in smo telesno aktivni. Pomembno je, da se samopregledujemo in se odzovemo na povabilo presejalnega programa DORA. Pomembno je tudi, da tiste, ki oklevajo, k udeležbi spodbujamo.
Prisluhni tri minutnemu prispevku z doc. dr. Erika Matos, dr. med. Kaj lahko naredim sama? | Europa Donna Slovenija
V združenju z vsakoletno kampanjo osveščajo o pomenu zdravega načina življenja, zgodnjega odkrivanja in možnostih zdravljenja. Z zdravim življenjskim slogom, ki vključuje uravnoteženo prehrano, redno telesno dejavnost, ohranjanje zdrave telesne mase, izogibanje kajenju in omejevanje uživanja alkohola, lahko zmanjšamo tveganje za nastanek raka dojk ali ga vsaj zamaknemo na kasnejši čas.
Velik poudarek vsakoletnega osveščanja namenjajo zgodnjemu odkrivanju raka dojk. Pozornost na svoje zdravje, redni mesečni samopregledi dojk in odzivanje na vabila državnega presejalnega programa Dora so ključni za zgodnje odkrivanje morebitnih sprememb, ki lahko izboljšajo možnosti uspešnega zdravljenja.
Osveščanje je le prvi korak. Pomembno je predvsem spreminjanje navad, zato njihove akcije stremijo k spodbujanju ljudi k ukrepanju za ohranjanje zdravega življenjskega sloga in zgodnjega odkrivanja morebitnih sprememb. Hkrati nudijo podporo ženskam, ki so se soočile z diagnozo rak dojk, ter opozarjajo na potrebe in izzive, s katerimi se soočajo med zdravljenjem.
V letošnji kampanji se osredotočajo na pomen prijateljstva. "Ni nam vseeno za naše prijateljice, ne želimo, da zbolijo. To prijateljstvo lahko prenesemo tudi na svoje telo, tako kot imamo rade svoje prijateljice, imamo rade tudi svoje dojke. Zato letošnja kampanja prinaša pomembno sporočilo in nagovarja ženske, da redno opravljajo samopregled dojk in samopregled priporočijo tudi svojim prijateljicam. V okviru kampanje smo pripravili tudi televizijski in radijski oglas, v rožnato “oblekli” avtobus Ljubljanskega potniškega prometa, pripravili poseben promocijski material in še veliko več. Bodite pozorni na rožnato barvo," napovedujejo v Europa Donna.