NADALJEVANJE POGAJANJ O POVPREČNINI
Predstavniki združenj občin in vlade smo se, 7. septembra, sestali na drugem usklajevalnem sestanku o financiranju občin v letih 2016 in 2017.
Do zbližanja stališč se ni prišlo.
Državna sekretarka Mateja Vraničar je ponovila izhodišča Vlade: ohranitev višine povprečnine iz druge polovice leta 2015, to je 519 evrov, investicijski transfer (21. člen ZFO-1) v višini 2 % +1 % poplačila za leto 2015, podaljšanje ukrepa omejitve sredstev dohodnine do višine primerne porabe (46.a člen ZIPRS1415). Povprečnina se lahko prilagodi glede na predvideno povišanje mase plač v 2016.
Kot je bilo dogovorjeno na prejšnjem sestanku, je vladna stran pripravila oceno finančnih posledic sprostitve plač. Kot je povedala Vraničarjeva, se pogajanja s sindikati dejansko šele začenjajo, predlagani so različni ukrepi, tako horizontalni kot vertikalni, vendar je Vlada določila kot omejitev pri pogajanjih porast mase plač glede na realizacijo v 2015 (zmanjšano za znesek poplačila tretje četrtine plačnih nesorazmerij, upoštevaje učinka sprostitve napredovanj) za 1,7 %. Pri občinah bi dvig plač za 1,7 % pomenil povečanje sredstev za plače za 3,7 milijonov evrov - to na povprečnino vpliva v višini 1,8 evra. V primeru druge različice – dvig plač za 2,5 % oziroma 5,4 milijonov evrov dodatnih sredstev - bi se to v povprečnini odrazilo v višini 2,64 evra.
Predstavniki občin se z navedenimi ocenami glede dviga mase plač in odraza v povprečnini nismo strinjali, mnenja smo, da je so zneski podcenjeni, zato smo od Ministrstva za finance zahtevali ponovno oceno in podrobnejšo obrazložitev. V Združenju občin Slovenije ocenjujemo, da bodo občine zaradi sprostitve varčevalnih ukrepov pri plačah v javnem sektorju porabile okoli 30 milijonov več kot letos, kar preračunano v povprečnino pomeni 15 evrov.
Predstavniki občin smo ponovno izpostavili, da bi morala biti podlaga za dogovor o višini povprečnine Zakon o financiranju občin in na njegovi podlagi določena metodologija za izračun stroškov občin za izvajanje zakonskih nalog. V luči iskana kompromisa pa se ne moremo strinjati z izhodiščem Vlade, saj se učinki Zakona za uravnoteženje javnih financ občin (ZUUJFO) niso odrazili v višini, ki bi utemeljevala znižanje povprečnine s 536 evrov na 525 evrov. Ministrstvo za javno upravo – Služba za lokalno samoupravo sicer še zbira podatke o učinkih ZUUJFO, vendar bo do prihodnjega sestanka podalo prikaz učinkov glede na prejete podatke. Prav tako sprejeti ukrepi oz. ukrepi, ki bodo v letošnjem letu še sprejeti, ne pokrijejo znižanja povprečnine s 525 evrov na 519 evrov, smo poudarili.
Za Združenje občin Slovenije prav tako ni sprejemljiv vladni predlog glede investicijskega transfera: vztrajali bomo na 4 % (+1 % iz 2015), kolikor so občine v preteklosti že prejele.
Pred naslednjim srečanjem z vladnimi predstavniki bomo v Združenju občin Slovenije imeli sejo predsedstva in preverili, koliko manevrskega prostora imamo.
Združenje občin Slovenije