Večje povpraševanje po mesu »izbrana kakovost – Slovenija« tudi v gostinskih obratih
Na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano so zasnovali kampanjo za promocijo kakovostnega slovenskega mesa – mesa z označbo »izbrana kakovost – Slovenija« v sektorju gostinstva. Z njo želijo spodbuditi goste, da so pozorni na izvor mesa in da pri naročanju jedi večkrat izberejo slovensko kakovost, gostince pa povabiti, da se odločajo, da za pripravo jedi uporabljajo meso z označbo »izbrana kakovost – Slovenija«. Na predstavitvi je sodeloval tudi mag. Janez Rebec predsednik Pivke perutninarstva in predsednik ZKŽP pri GZS, ki si že dalj časa prizadeva za označitev porekla mesa na jedilnikih restavracij: “Vsak potrošnik ima pravico vedeti od kot je meso, ki ga nudijo gostinski obrati. Zaskrbljujoč je namreč podatek, da Slovenija, kljub samooskrbi s perutnino, uvozi letno 22-25 tisoč ton perutnine. Samo v januarju letos pa že 3 tisoč ton, kar lahko prinese ob enaki stopnji uvoza tudi 35 tisoč ton letno, kar je že 50% potreb po tem mesu na našem trgu,”
V sklopu aktivnosti promocije slovenskega mesa z znakom »izbrana kakovost – Slovenija« se je zgodil danes pomemben korak. Ministrstvo za kmetijstvo gozdarstvo in prehrano (MKGP) je 30. maja 2023 predstavilo nov projekt s pomenljivim naslovom »Vprašajte za meso »izbrana kakovost – Slovenija« v okviru katerega nudi tudi označevalce in gradiva za gostinstvo.
“S projektom želimo v obratih javne prehrane, še posebej v segmentu HORECA (HO-teli RE-stavracije in CA-tering), povečati ponudbo mesa, ki ima certifikat »izbrana kakovost,” navajajo.
Označevanje živil ali sestavin jedi, ki imajo certifikat »izbrana kakovost«, je za obrate javne prehrane lahko konkurenčna prednost, saj znak, ki zagotavlja kakovost, gosta pritegne in mu olajša izbiro jedi. Nove označevalce, s katerimi gostinci lahko označijo svoje prostore, jedilnike, menuje in spletna mesta in tako goste spomnijo, naj izberejo kakovostno, slovensko meso ter delovanje mesno-predelovalne verige pri nas, vlogo posameznih deležnikov pri zagotavljanju kakovosti proizvodov iz sheme »izbrana kakovost« ter prednosti te sheme za gostince in njihove goste so predstavili tudi:
• Ana Le Marechal, generalna direktorica Direktorata za hrano in ribištvo na MKGP;
• Ana Ahčin, generalna sekretarka GIZ mesne industrije Slovenije;
• Jožica Župec, vodja sektorja za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov na MKGP;
• Marcela Klofutar, Hiša Linhart v Radovljici, podpredsednica Sekcije za gostinstvo in
turizem pri OZS.
Posnetek dogodka: https://youtu.be/xgOxI6dL_IA
Besedilo in fotografija: Pivka perutninarstvo, Gov.si