Razstava ukrajinske umetnice Olge Drozd v Etno Muzeju Klenik
Projekt ukrajinske konceptualne umetnice Olge Drozd For one another v prostorih slovenskega Etnološkega Muzeja Klenik je svojevrsten mostiček, ki povezuje različne čase.
Zakaj smo v Centru sodobne umetnosti Pivka pričeli sodelovanje z Muzejem ravno s tem projektom? Kako so večplastni prosojni abstraktni akvareli Olge povezani s starinskimi kmečkimi izdelki in orodji?
Osnovo te povezave vidimo v preprostosti. To je ontološka temeljna preprostost, iz katere zraste kompleksno drevo univerzuma.
Vsakdanja kmečka orodja so preprosta, a ravno zaradi njih je Slovenija skozi stoletja dežela, katere lepota in urejenost vsakič znova navdušuje.
Olgini akvareli najprej zbudijo neko začudenje, zdi se, da se na njih nič ne dogaja. A takoj, ko pogledaš stran, te nežno prisilijo, da se vrneš k njim. Tanke plasti postopoma ustvarijo prepletanje linij, in slike — kljub kompozicijske nezahtevnosti — se nenadoma začnejo premikati. Plasti in linije se združujejo in premikajo proti eni sami začetni točki — navpični »maternici« (nožnici), ki pritegne pogled. Ta »maternica« vse povleče vase, in hkrati s prozornimi žarki izliva vse iz sebe in vse oživi.
Ta erotičnost Olginih del je v sozvočju z erotiko zemlje, ki je bila orana, in ki se odpira, pripravljena sprejeti vase seme, da bi podarila življenje.
Olgin projekt je na meji med contemporary art in tradicionalnim (v najboljšem pomenu besede) slikarstvom. Ravno ta meja je popkovina, ki povezuje tradicijo in sodobnost, in nam omogoča, da vidimo, kako se sodobnost rodi iz tradicije.
Bagrat Arazyan,
kurator Centra sodobne umetnosti Pivka