DELOVANJE SKUPNE OBČINSKE UPRAVE
Skupna občinska uprava občin Postojna, Cerknica, Pivka, Loška dolina in Bloke (SOU) je bila ustanovljena z Odlokom o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin Postojna, Cerknica, Pivka, Loška dolina in Bloke in deluje na območju petih občin s skupno površino 975 km2 s skoraj 40 tisoč prebivalci.
SOU ima svoj sedež v Postojni, na naslovu Jeršice 3, 6230 Postojna.
Uradne ure organa so v poslovnih prostorih v ponedeljek in sredo od 8:00 do 10:00 ure, po telefonu št. 05 726 55 69 ob ponedeljkih, torkih in četrtkih od 8.00 do 14.00 ure, ob sredah od 8.00 do 15.00 ure in ob petkih od 8.00 do 13.00 ure.
Elektronski naslov organa je inspektorat@postojna.si , dostop do spletne strani organa https://sou.postojna.si/
Prijave, pobude, vloge
Občani lahko svoje prijave, pobude, pritožbe, sporočila in druge vloge podajo osebno na sedežu SOU in po telefonu v času uradnih ur ali po elektronski pošti inspektorat@postojna.si oziroma na dežurni telefon št. 041 764 920. Obrazec za prijavo je objavljen na spletni strani SOU in v prilogi.
Področja delovanja :
Občinska inšpekcija
Glavna naloga medobčinskega inšpektorata je opravljanje inšpekcijskega nadzora nad izvrševanjem občinskih odlokov in drugih predpisov, ki pooblaščajo občinsko inšpekcijo za nadzor. Inšpekcijski nadzor se opravlja na področjih:
- oskrbe s pitno vodo,
- odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda,
- ravnanja s komunalnimi odpadki,
- urejanja javnih poti, površin za pešce in zelenih površin,
- urejanja in vzdrževanja lokalnih javnih cest in javnih poti,
- urejanja in vzdrževanja pokopališč, javnih tržnic in plakatnih mest,
- urejanja javnih parkirišč, mirujočega prometa v naseljih in parkiranja,
- občinskih in turističnih taks,
- nadzor nad gradnjo, za katero po Gradbenem zakonu ni predpisano gradbeno dovoljenje, v delu, ki se nanaša na skladnost s prostorskimi
izvedbenimi akti in
- drugimi predpisi občine in drugih področjih, ki jih določajo občinski in drugi predpisi.
Občinsko redarstvo
Občinski redarji opravljajo nadzor nad spoštovanjem določb Zakona o pravilih cestnega prometa, Zakona o cestah, Zakona o varstvu javnega reda in miru, Zakona o zaščiti živali, Zakona o omejevanju porabe tobačnih in povezanih izdelkov ter odlokov občin ustanoviteljic in skrbijo za javno varnost in javni red na območju občin. Delovno področje in naloge občinskega redarstva določa zakon ali na podlagi zakona izdan občinski predpis.
Občinski redarji so pooblaščene uradne osebe, ki opravljajo naloge skladno z Zakonom o občinskem redarstvu in so pristojni:
- nadzorovati varen in neoviran cestni promet v naseljih,
- varovati ceste in okolje v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij,
- skrbeti za varnost na občinskih javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah,
- varovati javno premoženje, naravno in kulturno dediščino,
- vzdrževati javni red in mir.
Po Zakonu o pravilih cestnega prometa lahko občinski redarji izvajajo nadzor nad najvišjimi dovoljenimi hitrostmi izključno s samodejnimi napravami za nadzor prometa, s katerimi se prekrški slikovno dokumentirajo, pri tem pa nimajo pravice voznika ustaviti.
Občani lahko svoje prijave, pobude, sporočila in druge vloge podajo osebno na sedežu SOU in po telefonu na št. 05 726 55 69 v času uradnih ur ali po elektronski pošti.
Pravna služba, urejanje prostora, civilna zaščita in požarno varstvo
SOU opravlja tudi posamezne upravne in strokovne naloge občinskih uprav občin ustanoviteljic na področju pravne službe, urejanja prostora, civilne zaščite in požarnega varstva v skladu s potrebami in dogovori s posamezno občino na določenem področju.