Inovativnost za boljšo prihodnost
Inovativnost za boljšo prihodnost
11. 6. 2018
346
Že tretje leto zapored na Centru za inovativnost in razvoj pri RRA Zeleni kras izvajamo natečaj Naredimo drugače!, ki je nastal z namenom spodbujanja mladih v Primorsko-notranjski regiji k razmišljanju »izven okvirjev« in razvijanju novih idej o tem, kako lahko rešujemo družbene in okoljevarstvene probleme v našem okolju. Želimo si bolj ozaveščenih osnovnošolcev in srednješolcev, ki bodo pozorno spremljali življenje okrog sebe, poslušali o aktualnih dogodkih in problematikah in si ustvarili lastna stališča v odnosu do teh. Verjamemo, da se z informiranostjo in ozaveščenostjo v ljudeh prebuja kritičnost in s tem tudi želja po aktivaciji in spreminjanju vsega, kar dojemamo kot nepravično in nesprejemljivo, to pa seveda vodi v boljšo družbo s pozitivnimi spremembami za vse nas.
Mladi so nas, tako kot že v letih 2017 in 2016, ponovno pozitivno presenetili. Tokrat večinoma osnovnošolci, so pokazali na široko paleto tematik, ki se pletejo po mladih umih. Letošnji natečaj odlikuje tudi rekordno število oddanih izdelkov, kar 38 smo jih prejeli, med njimi večinoma likovnih, en literarni ter pet praktičnih izdelkov. Čeprav so nagrado prejeli le trije, vsi prispeli izdelki predstavljajo dobro spodbudo prihodnjim natečajnikom, predvsem pa zanimiv vpogled v poglede mladih na družbena in okoljevarstvena vprašanja.
Prvo nagrado prejme devetošolec, Štefan Zorman. Izdelek, ki ga je pripravil avtor, predstavlja povsem običajen življenjski predmet: gre za koš za smeti, ki ga lahko uporabljamo v pisarni, šoli, doma. A z uporabo plastičnih zamaškov avtor opozarja na okoljevarstveno problematiko ter na možnost uporabe odpadnih materialov pri oblikovanju novih izdelkov.
Drugo nagrajeni je izdelek učencev petega razreda OŠ Prestranek, Modni cvetovi, ki sicer že dobro poznano idejo recikliranja starih oblačil uporabijo v kontekstu, ki v sodobnem času pridobiva vse več veljave: stara oblačila ne uporabljajo zgolj kot okrasne predmete, kar je veliko pogostejša praksa, pač pa jim dajo možnost, da ponovno odslužijo svoj prvotni namen.
Tretja nagrada gre letos prvošolcem OŠ Košana. Njihova serija risanih izdelkov pod naslovom »Naredim drugače« predstavlja presenetljivo mero občutljivosti za družbene probleme in izzive. Tako npr. nagovarjajo povsem človeško potrebo po preživljanju kakovostnega prostega časa, po pridobivanju novega znanja in izkušenj, po tesnih odnosih med družino in prijatelji itd. Ukvarjajo se tudi s problemom onesnaževanja okolja, ki postaja vedno pomembnejša dilema sodobne družbe. Rešitve, ki jih ponujajo, so povsem enostavne. A ne zanemarljive: opazovalca postavijo v pozicijo, ko se vpraša, ali res pretirano zapletamo rešitve, ki so pravzaprav enostavne?
Ob vsem navedenem pa je treba omeniti tudi mentorice in mentorje osnovnošolcev in srednješolke, ki so se udeležili natečaja. Nekatere med njimi smo že srečali v preteklih letih, nekateri so se natečaja udeležili prvič. Za vse pa nedvomno velja, da s svojo aktivnostjo pomembno vplivajo na spodbudo mladih k razmišljanju in delu drugače. To so učiteljice in učitelji, ki kljub svojim natrpanim urnikom in intenzivnosti vsakdanjega dela iščejo vedno nove in ustvarjalne priložnosti za spodbujanje naših mladih k drugačnemu, boljšemu … k inovativnem.
Ekipa Centra za inovativnost in razvoj, RRA Zeleni kras
Mladi so nas, tako kot že v letih 2017 in 2016, ponovno pozitivno presenetili. Tokrat večinoma osnovnošolci, so pokazali na široko paleto tematik, ki se pletejo po mladih umih. Letošnji natečaj odlikuje tudi rekordno število oddanih izdelkov, kar 38 smo jih prejeli, med njimi večinoma likovnih, en literarni ter pet praktičnih izdelkov. Čeprav so nagrado prejeli le trije, vsi prispeli izdelki predstavljajo dobro spodbudo prihodnjim natečajnikom, predvsem pa zanimiv vpogled v poglede mladih na družbena in okoljevarstvena vprašanja.
Prvo nagrado prejme devetošolec, Štefan Zorman. Izdelek, ki ga je pripravil avtor, predstavlja povsem običajen življenjski predmet: gre za koš za smeti, ki ga lahko uporabljamo v pisarni, šoli, doma. A z uporabo plastičnih zamaškov avtor opozarja na okoljevarstveno problematiko ter na možnost uporabe odpadnih materialov pri oblikovanju novih izdelkov.
Drugo nagrajeni je izdelek učencev petega razreda OŠ Prestranek, Modni cvetovi, ki sicer že dobro poznano idejo recikliranja starih oblačil uporabijo v kontekstu, ki v sodobnem času pridobiva vse več veljave: stara oblačila ne uporabljajo zgolj kot okrasne predmete, kar je veliko pogostejša praksa, pač pa jim dajo možnost, da ponovno odslužijo svoj prvotni namen.
Tretja nagrada gre letos prvošolcem OŠ Košana. Njihova serija risanih izdelkov pod naslovom »Naredim drugače« predstavlja presenetljivo mero občutljivosti za družbene probleme in izzive. Tako npr. nagovarjajo povsem človeško potrebo po preživljanju kakovostnega prostega časa, po pridobivanju novega znanja in izkušenj, po tesnih odnosih med družino in prijatelji itd. Ukvarjajo se tudi s problemom onesnaževanja okolja, ki postaja vedno pomembnejša dilema sodobne družbe. Rešitve, ki jih ponujajo, so povsem enostavne. A ne zanemarljive: opazovalca postavijo v pozicijo, ko se vpraša, ali res pretirano zapletamo rešitve, ki so pravzaprav enostavne?
Ob vsem navedenem pa je treba omeniti tudi mentorice in mentorje osnovnošolcev in srednješolke, ki so se udeležili natečaja. Nekatere med njimi smo že srečali v preteklih letih, nekateri so se natečaja udeležili prvič. Za vse pa nedvomno velja, da s svojo aktivnostjo pomembno vplivajo na spodbudo mladih k razmišljanju in delu drugače. To so učiteljice in učitelji, ki kljub svojim natrpanim urnikom in intenzivnosti vsakdanjega dela iščejo vedno nove in ustvarjalne priložnosti za spodbujanje naših mladih k drugačnemu, boljšemu … k inovativnem.
Ekipa Centra za inovativnost in razvoj, RRA Zeleni kras