POROČILO 3. SEJE OBČINSKEGA SVETA OBČINE PIVKA
Včeraj (18. decembra) so občinski svetniki Občine Pivka zasedali na svoji 3. redni seji. Na letošnjem zadnjem srečanju so svetniki obravnavali dvanajst točk dnevnega reda.
Med najpomembnejšimi je bila zagotovo prva obravnava Odloka o proračunu Občine Pivka za leto 2015 ter seznanitev občinskega sveta o začasnem financiranju v obdobju januar – marec 2015.
Začasno financiranje Občine Pivka temelji na proračunu občine za leto 2014 in predvideva v prvi treh mesecih prihajajočega leta 2.534.955 eur prihodkov, ki jih bo občina deležna predvsem z naslova dohodnine ter prihodkov s strani javnofinančnih institucij ter sredstev državnega proračuna iz sredstev proračun Evropske unije. Predvideni odhodki v višini 2.841.260 eur pa se v glavnini nanašajo na investicijske odhodke in tekoče transfere, kamor spadajo izdatki posameznikom in gospodinjstvom ter neprofitnim organizacijam in ustanovam.
Sicer pa bodo vse aktivnosti svetnikov v prihodnje usmerjene v čimprejšnje oblikovanje in sprejetje novega proračuna za leto 2015. Odlok, ki bo podlaga za dokončno oblikovanje novega proračuna občine, je bil v prvo obravnavo svetnikom podan že na tokratni seji.
Odlok o proračunu Občine Pivka za leto 2015 predvideva 13.789.372,91 eurov prihodkov, kar je sicer nekaj manj v primerjavi z Rebalansom proračuna za leto 2014, ko je Občina Pivka pridobila 3,5 mio eurov sofinancerskih sredstev za izgradnjo kanalizacije in čistilne naprave Pivka, 2,2 mio eurov za izgradnjo vodovoda in 1,8 mio eur za realizacijo funkcionalno zaokrožene 1. faze celovite ureditve kompleksa Park vojaške zgodovine. Leto 2015 bo glede na zastavljeno nedvomno investicijsko intenzivno leto. Kot je poudarilo občinsko vodstvo gre pri snovanju novega proračuna za izpostavitev prioritet, obenem pa tudi že za sistematično načrtovanje projektov in investicij ter pripravo projektov, katerih sofinanciranje bo bilo s strani Evropske unije možno pridobiti v okviru nove finančne perspektive. Ta trenutek sicer izločene investicije, vezane na energetske sanacije objektov naj bi bile torej uresničene v prihodnje, ko bo tovrstne projekte možno prijaviti na razpise ter zanje pridobiti evropska sredstva, v izvedbo za leto 2015 pa so umeščeni projekti, katerih izvedba je nujna oziroma so zanje že pridobljena sredstva in gre le za del lastne udeležbe. Prihodki za leto 2015 se tako kot pretekla leta tudi letos nanašajo predvsem na prejeta sredstva iz državnega proračuna, javnih skladov in sredstev EU, na podlagi uspešno pridobljenih sredstev po razpisih za investicije. Načrtuje se namreč izvedba projekta večnamenskega središča v Krpanovem domu, obnova objektov stare šole Palčje in Šmihel, rekonstrukcija vodovoda ter tudi nadaljevanje izvedbe investicij letošnjega leta in sicer kanalizacije in čistilne naprave Pivka ter 1. faze celovite ureditve kompleksa Park vojaške zgodovine. Predvideni odhodki bodo v letu 2015 znašali 13.010.671,81 eur, glavnina le-teh je investicijskih, kar pomeni, da bo Občina Pivka v prihodnjem letu za dokončanje investicij in nove projekte namenila znaten delež svojih proračunskih sredstev, in sicer v višini kar 7.959,236,11 eur. Glede na zgoraj izpostavljeno Odlok o proračunu Občine Pivka za prihajajoče leto nakazuje skrbno načrtovanje finančnih sredstev in odgovorno razpolaganje s prihodki in odhodki ter upoštevanje varčevalnih smernic. Svetniki bodo svoje predloge in mnenja ter dopolnitve posredovali vodstvu občine v naslednjih dneh, naslednja obravnava pivškega proračuna pa se predvideva na prihodnji seji, ki bo predvidoma v februarju .
Na seji so se svetniki strinjali, da vrednost točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju Občine Pivka za leto 2015, v primerjavi z letom 2014, ko je ta znašala 0.000085 eur, ostane nespremenjena. Prav tako bo tudi vrednost točke za izračun nadomestila za uporabo gradbene parcele in nezazidanega stavbnega zemljišča v novem letu mesečno znašala nespremenjenih 0.0000017 eur.
Pivški svetniki so sprejeli tudi Sklep o imenovanju uredniškega odbora Pivškega lista in v uredniški odbor potrdili 5 članov. Naslednja štiri leta bodo pri soustvarjanju občinskega glasila sodelovali člani Silvo Čelhar, Meri Kaluža, Katarina Temkova, Marija Paladin in Vanja Kovač. Imenovanje glavnega in odgovornega urednika, ki bo nadalje skrbel za občinsko glasilo, je v pristojnosti župana.
Občinski svet Občine Pivka je na decembrski seji sprejel še sklep, da se Javnemu zavodu Kraške lekarne za izgradnjo objekta posebnega javnega interesa – Lekarna Pivka v celoti oprosti plačilo komunalnega prispevka in Sklep o namenski porabi sredstev za plačilo invalidske kvote v Vrtcu Košana in Vrtcu Pivka. Osnovna šola Košana in Osnovna šola Pivka lahko na podlagi slednjega sistemizacijo za enote vrtca dopolnita z delovnim mestom, ki je namenjeno invalidu. Zavoda bosta s tem dobila dodatno delovno pomoč, ki je potrebna zlasti na tehničnem področju – hišniška dela )obenem pa doprinesla k priložnosti, da se težje zaposljivim osebam omogoči zaposlitveno rehabilitacijo.
Ob koncu zadnjega letošnjega zasedanja so se občinski svetniki seznanili še z Regijskim izvedbenim načrtom na področju socialnega varstva 2014-2016 za območje Primorsko-Notranjske regije, v pripravo katerega so bili vključeni vsi izvajalci socialno-varstvene dejavnosti, predstavniki lokalnih skupnosti, predstavniki Regijske razvojne agencije Pivka ter predstavniki nevladnih organizacij. Dokument je na seji predstavila direktorica CSD Postojna Patricija Može. Njegovi tri osnovni cilji pa bodo usmerjeni v zmanjševanje tveganja revščine in povečevanje socialne vključenosti socialno ogroženim in ranljivim skupinam prebivalstva; izboljšanje razpoložljivosti in pestrosti ter zagotavljanje dostopnosti in dosegljivosti storitev in programov; izboljšanje kakovosti storitev in programov. Svetniki so ob tem razvili konstruktivno debato o vrednotah v družbi, slabih pogojih, ki jih za mlade ustvarja naša država ter izrazili svoja mnenja o vrstah in obsegu pomoči za katere je odgovorno področje sociale. Kritični so bili predvsem na sistem, ki je povečini usmerjen v spodbujanje delovne neaktivnosti ter pomanjkanje spodbud, ki bi pomoči potrebnim dala upanje ter jih usmerila v aktivnosti za samopomoč ter samostojnost.
V dodatni točki dnevnega reda je občinski svet podal pripombo na Predlog strategije razvoja prometa v Sloveniji, objavljenega na spletni strani Ministrstva za infrastrukturo dne 15. 12. 2014. Že oblikovan predlog prometne povezave med avtocesto A1 in Jelšanami, ki so ga svetniki v prejšnjem mandatu naslovili na državni vrh, namreč v omenjeno strategijo ni bil upoštevan. Občinski svet je zatorej državnim organom vnovič predlagal, da se zaradi realnosti in racionalnosti izvedbe izgradnje sodobne cestne povezave od Jelšan do slovenskega avtocestnega križa v strategijo razvoja prometa vključita rekonstrukciji obstoječih cestnih povezav v smeri proti Postojni in v smeri proti Divači. Umestitev avtoceste od Jelšan do Ribnice je namreč prostorsko dorečena, medtem ko je umestitev avtoceste od Ribnice do obstoječega slovenskega avtocestnega križa zelo zahtevna. Svetniki so ob tem konkretno predlagali, da se izvede avtocesta od Jelšan od Ribnice, od Ribnice proti Postojni pa naj se rekonstruira in posodobi obstoječa cesta G1-6, z izvedbo obvoznice naselja Pivka ter obvoznice naselij Prestranek, Matenja vas in Rakitnik. Obstoječa regionalna cesta R2 405 Ribnica – Divača naj se rekonstruira in posodobi v cesto ranga G1.
Sledile so pobude in vprašanja svetnikov, katerih odgovore in pojasnila bo vodstvo podalo do naslednje seje. V prilogi pa objavljamo odgovore na pobude in vprašanja svetnikov iz 2. redne seje, ki je bila 19. novembra 2014.